
 1 

Výsledky kontrol rozhlasového vysílání 
 
V roce 2007 byla Radě předložena analýza vysílání celkem 27 provozovatelů rozhlasového vysílání, 
z toho bylo 26  provozovatelů s licencí a jednoho provozovatele ze zákona. Analýzy byly realizovány 
na základě cíleného monitoringu (dvoudenní) anebo na základě vlastních podnětů, či podnětů z řad 
posluchačů. Realizováno bylo celkem 46 analýz, z toho 6 analýz provozovatele ze zákona a 40 analýz 
provozovatele s licencí.  
 
Provozovatel ze zákona 
 
Český rozhlas/Český rozhlas 2 Praha – vysílání 17. a 20. prosince 2006 
Provozovatel Český rozhlas odvysílal program Český rozhlas 2-Praha v kontrolovaných dnech 17. a 
20. prosince 2006 v souladu se zákonem o vysílání. 
 
Český rozhlas/Český rozhlas 1-Radiožurnál – vysílání 18. a 20. ledna 2007  
Rada zahájila s provozovatelem Český rozhlas správní řízení z moci úřední pro možné porušení § 48 
odst. 4 písm. a) zákona o vysílání, kterého se mohl dopustit tím, že dne 18. ledna 2007 (vysíláno 
v 7:44, 8:25, 14:30 hodin ) odvysílal na programu Český rozhlas 1 – Radiožurnál zvukově 
neoddělenou reklamu na Veletrhy Brno, ČSOB Pojišťovna a Volkswagen Tuareg;   
Rada zahájila s provozovatelem Český rozhlas správní řízení z moci úřední pro možné porušení § 48 
odst. 4 písm. a) zákona o vysílání, kterého se mohl dopustit tím, že 20. ledna 2007 (vysíláno v 8:00, 
11:26,19:43 hodin) odvysílal na programu Český rozhlas 1 – Radiožurnál zvukově neoddělenou 
reklamu na Veletrhy Brno, ČSOB Pojišťovna a Volkswagen Tuareg;   
Rada zahájila s provozovatelem Český rozhlas správní řízení z moci úřední pro možné porušení § 48 
odst. 4 písm. a) zákona o vysílání, kterého se mohl dopustit tím, že dne 20. ledna 2007 (vysíláno 
v 18:47 hodin) odvysílal na programu Český rozhlas 1 – Radiožurnál zvukově neoddělenou reklamu 
na společnost Hamé 
 
Český rozhlas/Český rozhlas 1- Radiožurnál – vysílání pořadu Zdraví z 30. ledna 2007 
Rada zahájila s provozovatelem Český rozhlas správní řízení z moci úřední pro možné porušení 
ustanovení § 48 odst. 1 písm. g) zákona o vysílání, neboť v pořadu Zdraví dne 30. ledna 2007 od 9:35 
hodin na programu Český rozhlas 1 - Radiožurnál odvysílal příspěvek o první internetové lékárně, 
který mohl být skrytou reklamou  
 
Český rozhlas /Český rozhlas 1-Radiožurnál – vysílání pořadu Ranní poznámka Ivana Hoffmana z 2. 
dubna 2007 
Provozovatel Český rozhlas odvysílal pořad Ranní poznámka Ivana Hoffmana na programu Český 
rozhlas 1 – Radiožurnál dne 2. dubna 2007 v souladu se zákonem o vysílání. 
 
Český rozhlas/Český rozhlas 1-Radiožurnál – vysílání dne 29. června 2007 v čase 5:40 až 6:00 hodin  
Provozovatel Český rozhlas odvysílal program Český rozhlas 1 Radiožurnál v pátek 29. června 2007 v 
čase 5:40 - 6:00 hodin v souladu se zákonem o vysílání. 
 
Český rozhlas/Radio Wave – vysílání ze dnů 25. - 30. září 2007 
Rada vzala analýzu vysílání Radia Wave z vysílače Praha-Cukrák 100,7 MHz/50kW na vědomí a 
požádala Radu Českého rozhlasu o sdělení, s jakým výsledkem byl vyřešen podnět na neplnění úkolů 
veřejné služby ze dne 10. ledna 2007 
 
 
 
Provozovatelé s licencí 
 
Frekvence 1, a.s./Frekvence 1 – vysílání pořadu Sexy život, dne 27. září 2006 od 11:00 do 13:00 
hodin   
Rada zahájila s provozovatelem správní řízení pro možné porušení ustanovení § 32 odst. 1 písm. g) 
zákona o vysílání, kterého se mohl dopustit odvysíláním pořadu Sexy život dne 27. září 2006 od 11:05 
hodin na programu Frekvence 1. 
 
Star Promotion, s.r.o./Radio Hey Brno – vysílání 12. a 14. listopadu 2006   



 2 

Provozovatel Star promotion, s. r.o., odvysílal program Radio Hey Brno v kontrolovaných dnech 12. a 
14. listopadu 2006 v souladu s licenčními podmínkami a zákonem o vysílání. 
 
Radio FM Plus Plzeň, spol. s r.o./Hitrádio FM Plus – vysílání 28. listopadu 2006 a 3. prosince 2006  
Rada zahájila s provozovatelem Radio FM Plus Plzeň, spol. s r. o., správní řízení z moci úřední pro 
možné porušení § 48 odst. 4 písm. a) zákona o vysílání, kterého se dopustil tím, že dne 28. listopadu 
2006 odvysílal na programu Hitrádio FM Plus zvukově neoddělenou reklamu na jejím začátku. 
 
BBC Radiocom (Praha), s.r.o./BBC – vysílání  10. prosince 2006  
Rada zahájila s provozovatelem BBC Radiocom (Praha), s.r.o. správní řízení z moci úřední pro možné 
porušení licenčních podmínek programu BBC v analyzovaném dni 10. prosince 2006, nedodržení 
programového a vysílacího schéma. 
 
Rádio Děčín, s.r.o./Radio Děčín – vysílání 2. a 6. prosince 2006  
Rada zahájila s provozovatelem Rádio Děčín, s. r.o., správní řízení z moci úřední pro možné 
nedodržení licenčních podmínek na programu Radio Děčín v podílu mluveného slova a programové 
skladby, v kontrolovaných dnech 2. a 6. prosince 2006. 
 
Rádio Most, spol. s r.o./Hitrádio FM Most – vysílání 30. listopadu 2006 a 2. prosince 2006  
Rada zahájila s provozovatelem Rádio Most, spol. s r.o., správní řízení z moci úřední pro možné 
nedodržení licenčních podmínek na programu Hitrádio FM Most a to za nesprávné označování 
programu a nedodržení podílu mluveného slova ve vysílání dne 2. prosince 2006. 
 
Pražské inforádio, s.r.o.; Rádio Profil, s.r.o.; Rádio Podještědí, s.r.o./Radio  Hey Praha; Rádio Hey 
Profil; Rádio Hey Sever-srovnávací analýza vysílání 18. prosince 2006 (8:00 - 9:00 hodin a 17:00 - 
18:00 hodin)   
Provozovatelé Pražské inforádio, s.r.o., Rádio Profil, s.r.o a Rádio Podještědí, s.r.o., odvysílali 
programy Radia  Hey Praha, Radia Hey Profil a Radia Hey sever v kontrolovaném dni 18. prosince 
2006 v čase 8:00 – 9:00 a 17:00 – 18:00 hodin v souladu s licenčními podmínkami a zákonem o 
vysílání. 
 
Evropa 2, spol. s r.o./Evropa 2 – vysílání 18. prosince 2006 (15:30 - 16:30 hodin) 
Provozovatel Evropa 2, spol. s r. o., odvysílal program Evropa 2 v kontrolovaném časovém úseku dne 
18. prosince 2006 v souladu se zákonem o vysílání. 
 
ESA-rádio, s.r.o./Fajn radio – vysílání pořadu Pomsta je sladká dne 3. ledna 2007 v čase 8:10 hodin   
Provozovatel ESA-rádio, s.r.o. odvysílal pořad Pomsta je sladká dne 3. ledna 2007 od 8:10 hodin na 
programu Fajn radio v souladu se zákonem o vysílání. 
 
Fajront BS ,s.r.o./Radio Hey – vysílání 7. ledna 2007  
Rada zahájila s provozovatelem Fajront BS, s.r.o., správní řízení z moci úřední pro možné nedodržení 
licenčních podmínek, kterého se dopustil tím, že dne 7. ledna 2007 na programu Radio Hey 
nezařazoval pořady dle programové skladby. 
 
Frekvence 1, a.s./Frekvence 1 – vysílání pořadu Sexy život 11. ledna 2007 
Rada zahájila s provozovatelem Frekvence 1, a.s., správní řízení z moci úřední pro možné porušení 
ustanovení § 32, odst. 1 písm. g) a odst.1 písm. e) zákona o vysílání spočívající v odvysílání pořadu 
Sexy život dne 11. ledna 2007 na programu Frekvence 1. 
 
Rádio Černá Hora II, s.r.o.; Orion, s.r.o.; František Vostál, s.r.o./Radio  Černá  Hora; Hitrádio Orion; 
Hitrádio Vysočina 94,3 FM - srovnávací analýza vysílání 18. ledna 2007 (8:00 - 10:00 hodin a 17:00 - 
18:00 hodin)   
Provozovatelé Rádio Černá Hora II, s.r.o., Orion, s.r.o., František Vostál, s.r.o., odvysílali programy 
Radia Černá Hora, Hitrádia Orion a Hitrádia Vysočina 94,3 FM dne 18. ledna 2007 v čase od 8:00 do 
10:00 a od 17:00 do 18:00 hodin v souladu s licenčními podmínkami a zákonem o vysílání. 
 
Frekvence 1, a.s./Frekvence 1 – vysílání 9. února 2007  
Provozovatel Frekvence 1, a.s., odvysílal program Frekvence 1 dne 9. února 2007 v časovém úseku 
0:00 - 12:00 hodin v souladu se zákonem o vysílání. 
 



 3 

Londa, spol. s r.o./Rádio Impuls – vysílání 9. února 2007 (0:00 - 12:00 hodin)   
Provozovatel Londa, spol. s r. o., odvysílal program Rádio Impuls dne 9. února 2007 v časovém úseku 
0:00 -12:00 hodin v souladu se zákonem o vysílání. 
 
Media Party, s.r.o./Rádio OK – vysílání 26. února 2007 (8:00 - 18:00 hodin)  
Provozovatel Media Party, s.r.o., odvysílal reklamu na Kovošrot Voštice ve vysílání dne 26. února 
2007 od 8:00 do 18:00 hodin na programu Rádio OK v souladu se zákonem o vysílání. 
 
Foretník Pavel, RNDr., s.r.o./Radio  Haná – vysílání 26. února 2007(7:00 - 8:00 hodin)  
Provozovatel Foretník, Pavel, s.r.o., na programu Radio Haná odvysílal analyzovanou část Ranního 
vysílání Ranní Jam dne 26. února 2007 od 7:00 do 8:00 hodin v souladu se zákonem o vysílání. 
 
Evropa 2, spol. s r.o./Evropa 2 - reklamní spot na společnost Student Agency z 3. - 7. března 2007 
Rada zahájila s provozovatelem Evropa 2, spol. s.r.o., správní řízení z moci úřední pro možné 
porušení § 2 odst. 1 písm.c) zákona o reklamě, kterého se mohl dopustit odvysíláním reklamního 
spotu na společnost Student Agency.  
 
Frekvence 1, a.s./Frekvence 1 – vysílání 12. března 2007 (7:00-8:00 hodin)   
Provozovatel Frekvence 1, a.s., odvysílal pořad Jan Kraus a blondýna, vysílaný dne 12. března 2007 v 
7 hod. 10 min. na programu Frekvence 1, v souladu se zákonem o vysílání. 
 
Broadcast Media, s.r.o./Radio Beat  – vysílání 17. a 19. května 2007 
Rada zahájila s provozovatelem Broadcast Media, s.r.o., správní řízení z moci úřední pro možné 
porušení ustanovení § 48 odst. 4 písm. a) zákona o vysílání, kterého se mohl dopustit tím, že dne 17. 
května 2007 odvysílal na programu Radio Beat neoddělenou reklamu na autobazar Mogan; 
Rada zahájila s provozovatelem Broadcast Media, s.r.o., správní řízení z moci úřední pro možné 
porušení ustanovení § 48 odst. 4 písm. a) zákona o vysílání, kterého se mohl dopustit tím, že dne 17. 
května 2007 odvysílal na programu Radio Beat neoddělenou reklamu na prodejnu Renault.  
 
ESA-rádio, s.r.o./Fajn radio – vysílání pořadu Pomsta je sladká 1. července 2007 v čase 8:14:35 hodin 
Rada zahájila s provozovatelem Esa-rádio, s r.o., správní řízení z moci úřední pro možné porušení § 
32 odst. 1 písm. j) zákona o vysílání, neboť na programu Fajn radio odvysílal v pořadu Pomsta je 
sladká dne 1. července 2007 v 8:14:35 hodin vulgarismy a nadávky. 
 
Radio Relax, s.r.o./ Radio Relax – vysílání 18. a 22. července 2007 
Rada zahájila s provozovatelem Radio Relax, s.r.o., správní řízení z moci úřední, pro možné porušení 
§ 48 odst. 4 písm. a) zákona o vysílání, kterého se mohl dopustit tím, že na programu Radio Relax 
odvysílal dne18. července 2007 neoddělenou reklamu firmy Libovický. 
 
AZ Media, a.s./Rock Max- – vysílání 19. a 22. července 2007  
Rada zahájila s provozovatelem AZ Media, a.s., správní řízení z moci úřední, pro možné porušení § 
48 odst. 1 písm. g) zákona o vysílání, kterého se mohl dopustit tím, že na programu Rock Max zařadil 
do pořadu Cykloservis ve dnech 19. července 2007 skrytou reklamu na kavárnu Cofee House ve Zlíně 
a pension Zámeček Bojkovice;  
Rada zahájila s provozovatelem AZ Media, a.s., správní řízení z moci úřední, pro možné porušení § 
48 odst. 1 písm. g) zákona o vysílání, kterého se mohl dopustit tím, že na programu Rock Max zařadil 
do pořadu Cykloservis ve dnech 22. července 2007 skrytou reklamu na kavárnu Cofee House ve Zlíně 
a pension Zámeček Bojkovice;  
Rada zahájila s provozovatelem AZ Media, a.s., správní řízení z moci úřední pro možné porušení § 53 
odst. 1 zákona o vysílání, kterého se mohl dopustit tím, že na programu Rock Max při uvádění 
Soutěže dne 19. července 2007 neidentifikoval sponzora – společnost Opavia;  
Rada zahájila s provozovatelem AZ Media, a.s., správní řízení z moci úřední pro možné porušení § 53 
odst. 5 zákona o vysílání, kterého se mohl dopustit tím, že na programu Rock Max při uvádění 
Soutěže dne 19. července 2007 byly v pořadu zvláště zmiňovány výrobky sponzora – oplatky Vlnky.  
 
ESA-rádio, s.r.o./Fajn radio - 30. srpna 2007 – vysílání pořadu Pomsta je sladká  
Rada zahájila s provozovatelem Esa-rádio, s r.o., správní řízení z moci úřední pro možné porušení § 
32 odst. 1, písm. j) zákona o vysílání, neboť na programu Fajn radio odvysílal v pořadu Pomsta je 
sladká dne 30. srpna 2007 v 7:11:10 hodin, v 8:14:20, v části Cukrárna nadávky.   



 4 

Rada zahájila s provozovatelem Esa-rádio, s r.o., správní řízení z moci úřední pro možné porušení § 
32 odst. 1, písm. j) zákona o vysílání, neboť na programu Fajn radio odvysílal v pořadu Pomsta je 
sladká dne 30. srpna 2007 v 15:09:04 hodin v části Zverimex nadávky. 
 
Hellax spol. s r. o./Helax – vysílání 13. a 14. srpna 2007 - pořad Sexeso, Sexshop 4sex, Night club 
Hollywood  
Rada zahájila s provozovatelem Hellax, spol. s r.o., správní řízení z moci úřední pro možné porušení § 
48 odst. 4, písm. c) zákona o vysílání, neboť na programu Helax odvysílal upoutávku na pořad Sexeso 
na Helaxu ve dnech 13. a 14. srpna 2007 mezi 6:00 – 22:00 hodinou.   
Rada zahájila s provozovatelem Hellax, spol. s r.o., správní řízení z moci úřední pro možné porušení § 
48 odst. 4, písm. c) zákona o vysílání, neboť na programu Helax odvysílal reklamu na Sexshop 4sex 
ve dnech 13. a 14. srpna 2007 mezi 6:00 – 22:00 hodinou.  
Rada zahájila s provozovatelem Hellax, spol. s r.o., správní řízení z moci úřední pro možné porušení § 
48 odst. 4, písm. c) zákona o vysílání, neboť na programu Helax odvysílal reklamu na Night club 
Hollywood ve dnech 13. a 14. srpna 2007 mezi 6:00 a 22:00 hodinou.   
 
Londa, spol. s r.o./Rádio  Impuls -analýza  vysílání autoreklamy "Haló tady Impulsovi" ze dne 11. října 
2007   
Rada zahájila s provozovatelem Londa, spol. s r.o., správní řízení z moci úřední pro možné porušení § 
2 odst. 1 písm. c) zákona č. 40/1995 Sb., kterého se mohl dopustit tím, že dne 11. října 2007 v čase 
18:25:49 hodin odvysílal na programu Rádio  Impuls klamavou reklamu. 
 
Londa, spol. s r.o./Rádio Impuls  – vysílání 18. října 2007 od 10:00 hodin do 11:00 hodin   
Rada zahájila s provozovatelem Londa, spol. s r.o., správní řízení z moci úřední pro možné porušení § 
32 odst. 1 písm. l) zákona o vysílání, kterého se mohl dopustit tím, že neposkytl Radě požadovaný 
záznam vysílání programu Rádio  Impuls ze dne 18. října 2007 v čase od 10:00 do 11:00 hodin.  
Rada zahájila s provozovatelem Londa, spol. s r.o., správní řízení z moci úřední pro možné 
porušování licenčních podmínek na programu Rádio Impuls a nařídila ve věci ústní jednání  
Rada vydala usnesení, kterým stanovuje společnosti — Radio Dragon, s.r.o., RNDr. Pavel Foretník, 
Josef Hejl, Radio Contact Liberec, s.r.o., Radio Zlín, spol. s r.o., JUKE BOX, spol. s r.o., za účastníky 
správního řízení vedeného z moci úřední s provozovatelem Londa, spol. s r.o., pro možné porušování 
licenčních podmínek na programu Rádio Impuls. 
 
Frekvence 1, a.s./Frekvence 1 – vysílání 18. října 2007 od 11:00 hodin do 12:00 hodin    
Rada zahájila s provozovatelem Frekvence 1‚ a.s., správní řízení z moci úřední pro možné porušení § 
32 odst. 1 písm. l) zákona o vysílání, kterého se mohl dopustit tím, že neposkytl Radě požadovaný 
záznam vysílání programu Frekvence  1 ze dne 18. října 2007 v čase od 11:00 do 12:00 hodin.  
Rada zahájila s provozovatelem Frekvence 1, a.s., správní řízení z moci úřední pro možné porušování 
licenčních podmínek na programu Frekvence  1 a nařídila ve věci ústní jednání  
Rada vydala usnesení, kterým stanovuje společnosti — Radio Dragon, s.r.o., RNDr. Pavel Foretník, 
Josef Hejl, Radio Contact Liberec, s.r.o., Radio Zlín, spol. s r.o., Juke Box, spol. s r.o., za účastníky 
správního řízení vedeného z moci úřední s provozovatelem Frekvence 1, a.s., pro možné porušování 
licenčních podmínek na programu Frekvence 1. 
 
 
Seznam provozovatel ů, u kterých provedená  dvoudenní analýza vysílání n eprokázala porušení  
licen čních podmínek ani zákona o vysílání 
Radio Crystal, s.r.o./Hitradio Crystal  – vysílání 5. a 7. listopadu 2006 
Radio Profil, s.r.o./Radio Hey Profil  – vysílání 2. a 5. prosince 2006 
Českomoravské rádio, s.r.o./Rádio Blaník Jižní Morava  – vysílání 18. a 21. března 2007   
Rádio Student, s.r.o./Rádio Student  – vysílání 8. a 11. března 2007 
Radio Černá Hora II., s.r.o./Rádio Černá hora  – vysílání 25. a 29. dubna 2007 
Orion, s.r.o./Hitrádio Orion  – vysílání 25. a 29. dubna 2007 
František Vostál, s.r.o./Hitrádio Vysočina 94,3 FM  – vysílání 26. a 28. dubna 2007 
Rádio Venkow, spol. s r. o./Rádio Karolína  – vysílání 2. a 3. září 2007 
Rádio Student, s.r.o./Free Rádio  – vysílání 16. a 17. září 2007 
 


