
Tisková zpráva z 4. zasedání, konaného ve dnech 26. 2. 2008 - 27. 2. 2008 

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání 

 

-   schválila Výroční zprávu za rok 2007 
-  udělila společnosti COUNTRY RADIO s. r. o., IČ 45270881, podle § 18 zákona č. 
231/2001 licenci k provozování rozhlasového vysílání prostřednictvím pozemních 
vysílačů na kmitočtu Tábor 101,8 MHz/1 kW pro program Country Radio na dobu 8 let, 
žádosti ostatních žadatelů zamítá  
-  udělila společnosti AIDEM a. s., IČ 27695964, licenci k provozování televizního 
vysílání šířeného prostřednictvím kabelových systémů na 12 let; název (označení) 
programu: Brno TV; územní rozsah vysílání: kabelové systémy společnosti SELF Servis 
spol. s r. o. a UPC Česká republika a. s.  
-  zastavila podle čl. IV bodu 3. přechodných ustanovení zákona č. 304/2007 Sb. 
licenční řízení k provozování zemského digitálního televizního vysílání šířeného 
prostřednictvím vysílačů v systému DVB-T sp. zn. Ru/25/06 
-  zastavila podle čl. IV bodu 3. přechodných ustanovení zákona č. 304/2007 Sb. 
licenční řízení k provozování zemského digitálního televizního vysílání šířeného 
prostřednictvím vysílačů v systému DVB-T sp. zn. Ru/26/06 
-  udělila společnosti Barrandov Televizní Studio a. s., IČ 41693311, podle čl. IV bodu 5. 
přechodných ustanovení zákona č. 304/2007 Sb. kompenzační licenci k celoplošnému 
zemskému digitálnímu televiznímu vysílání programu Televize Barrandov 
-  udělila společnosti EBD, s. r. o., IČ 280 72 782, podle § 5 písm. b), § 12 – 14 a § 18 
odst. 4 zákona č. 231/2001 Sb., v souladu s čl. II bod 9 zákona č. 235/2006 Sb., licenci 
k provozování zemského digitálního celoplošného televizního vysílání programu TV 7, 
šířeného prostřednictvím pozemních vysílačů, na dobu 12 let od právní moci 
rozhodnutí; časový rozsah vysílání 24 hodin – doplňuje časový rozsah vysílání 
provozovatelů místního a regionálního vysílání na sdílených kmitočtech podle smlouvy 
o vytvoření programové sítě; základní programová specifikace je plnoformátové vysílání 
-  vyzvala žadatele společnost TV GIMI, a. s., IČ 251 56 527, aby ve lhůtě 30 dnů od 
doručení výzvy odstranil nedostatky žádosti 
-  požádala ČTÚ o stanovisko k územního rozsahu vysílání žádosti společnosti TV 
GIMI, a. s.  
-  přerušila se společností TV GIMI, a. s. řízení o udělení licence k provozování 
regionálního televizního vysílání šířeného prostřednictvím kabelových systémů a 
regionálního zemského digitálního televizního vysílání z důvodu zahájení řízení o 
předběžné otázce podle § 64 odst. 1 písm. c) správního řádu, kterou je stanovisko ČTÚ, 
a z důvodu odstranění nedostatků v žádosti podle § 64 odst. 1 písm. a) správního řádu 
-  udělila společností Radio Proglas s. r. o., IČ 49435001krátkodobou licenci k 
provozování zemského digitálního vysílání programu Radio Proglas ve formátu T-DAB a 
DAB+ na dobu od 3. března 2008 do 1. května 2008, s územním rozsahem vysílání dle 
diagramu využití rádiových kmitočtů 
-  neudělila provozovateli LONDA s. r. o. souhlas se změnou územního rozsahu a 
souboru technických parametrů, spočívající v přidělení kmitočtu Břeclav 96,3 MHz/200 
W, a to z důvodu negativního stanoviska ČTÚ 
-  neudělila provozovateli NONSTOP s. r. o. souhlas se změnou územního rozsahu a 
souboru technických parametrů, spočívající v přidělení kmitočtu Třebíč 102,3 MHz/150 
W, a to z důvodu negativního stanoviska ČTÚ 



-  neudělila provozovateli Radio West Plzeň, s. r. o. souhlas se změnou územního 
rozsahu a souboru technických parametrů, spočívající v přidělení kmitočtu Beroun - 
Záhrabská 88,4 MHz/200 W, a to z důvodu negativního stanoviska ČTÚ 
-  neudělila provozovateli RADIO MORAVA s. r. o. souhlas se změnou územního 
rozsahu a souboru technických parametrů, spočívající v přidělení kmitočtu Slavíč 107,9 
MHz/300 W, a to z důvodu negativního stanoviska ČTÚ 
-  neudělila provozovateli JUKE BOX, spol. s r. o. souhlas se změnou územního 
rozsahu a souboru technických parametrů, spočívající v přidělení kmitočtu Šumperk – 
Háj 95,8 MHz/150 W, a to z důvodu negativního stanoviska ČTÚ 
-  neudělila provozovateli JUKE BOX, spol. s r. o. souhlas se změnou územního 
rozsahu a souboru technických parametrů, spočívající v přidělení kmitočtu Rýmařov 
90,8 MHz/100 W, a to z důvodu negativního stanoviska ČTÚ 
-  udělila provozovateli Rádio Děčín s. r. o. souhlas ke změně skutečnosti uvedené 
v žádosti o licenci dle § 21 odst. 1 písm. e) zákona č. 231/2001 Sb. spočívající 
ve změně zakladatelské listiny 
-  udělila provozovateli RADIO MOST s. r. o. souhlas ke změně skutečnosti uvedené 
v žádosti o licenci dle § 21 odst. 1 písm. e) zákona č. 231/2001 Sb. spočívající 
ve změně zakladatelské listiny 
-  udělila provozovateli M+M spol. s r. o. souhlas ke změně skutečnosti uvedené 
v žádosti o licenci dle § 21 odst. 1 písm. e) zákona č. 231/2001 Sb. spočívající 
ve změně zakladatelské listiny 
-  udělila provozovateli RADIO LIFE s. r. o. souhlas ke změně skutečnosti uvedené 
v žádosti o licenci dle § 21 odst. 1 písm. e) zákona č. 231/2001 Sb. spočívající 
ve změně zakladatelské listiny 
-  udělila provozovateli RADIO CRYSTAL s. r. o. souhlas ke změně skutečnosti 
uvedené v žádosti o licenci dle § 21 odst. 1 písm. e) zákona č. 231/2001 Sb. spočívající 
ve změně zakladatelské listiny 
-  vydala Petru Horákovi souhlas ke změně územního rozsahu vysílání dle § 21 odst. 1, 
písm. c) zákona č. 231/2001 Sb., spočívající v novém územním rozsahu vysílání 
televizního programu CMS TV šířeného v mikrovlnném pásmu 11,7-12,5 GHz 
v katastrálních územích dle přílohy  
- udělila provozovateli HB TV spol. s r. o. souhlas se změnou skutečností uvedených 
v žádosti o licenci dle § 21 odst. 1 písm. e) zákona č. 231/2001 Sb. spočívající v 
převodu 100% obchodního podílu společníka Ing. Karla Satrapy na společnost BKS 
Capital Partners a. s., a vzala na vědomí oznámení provozovatele HB TV spol. s r. o. o 
změně skutečností uváděných v přihlášce o registraci dle § 29 odst. 1 písm. a) zákona 
č. 231/2001 Sb. spočívající v převodu 100% obchodního podílu společníka Ing. Karla 
Satrapy na společnost BKS Capital Partners a. s.  
-  registrovala společnost TV Tech s. r. o., IČ 27602800, jako provozovatele převzatého 
rozhlasového a televizního vysílání prostřednictvím kabelových systémů; územní 
rozsah: Benešov – Hotel Pecínov, České Budějovice – Hotel Zvon, Karlovy Vary – Hotel 
Salvátor, Kuřim – Hotel Kaskáda, Praha 3 – Hotel Aramis, Praha 4 - Hotel ILF, Praha 1 - 
Hotel Floor, Praha 3 - Hotel Merrion, Praha 7 - Hotel Plaza Alta, Praha 6 - Hotel 
Silenzio, programová nabídka: rozhlasové programy české: ČRo – Rádio Česko, ČRo 1 
– Radiožurnál, ČRo 2 – Praha, ČRo 2 – Praha, ČRo 3 – Vltava, ČRo 4 – Rádio Wave, 
ČRo 6, ČRo D-Dur, ČRo Leonardo, FREKVENCE 1, RÁDIO IMPULS; televizní 
programy české: ČT 1, ČT 2, ČT 24, ČT 4 Sport, NOVA, Prima televize, zahraniční: 
National Geographic Channel, Free XTV 1 (22:00-06:00 h), Free XTV 2 (22:00-06:00 h), 
X-Dream TV (22:00-06:00 h) 
-  registrovala provozovateli TVNET s. r. o. dle § 29 odst. 1 písm. c) a písm. d) zákona č 
231/2001 Sb. změnu programové nabídky spočívající v jejím rozšíření o nové převzaté 
televizní programy české: ČT 4 Sport, ČT 24, CS Film, Film+, Galaxie sport, Nova 



Cinema, O (Óčko), Tv NOE, zahraniční: Animal Planet, CCTV 9, EUROSPORT 2, Jetix, 
MTV Europe, VH 1 Europe, Viasat Explorer, Viasat History, SPICE (23:00 – 04:00 h) a 
změnu územního rozsahu vysílání spočívající v jeho rozšíření o katastrální území Praha 
– Velká Chuchle 
-  registrovala provozovateli Stavební bytové družstvo Rožnov dle § 29 odst. 1 písm. c) 
zákona č 231/2001 Sb. změnu programové nabídky spočívající v jejím rozšíření o nové 
převzaté rozhlasové a televizní programy dle přílohy 
-  vydala provozovateli Stavební bytové družstvo Rožnov upozornění dle § 59 odst. 1 
zákona č. 231/2001 Sb. na porušení § 21 odst 2 a § 29 odst. 3. kterého se dopustil tím, 
že neoznámil Radě změnu statutárního orgánu do 15 dnů ode dne, kdy k této změně 
došlo a uložila provozovateli Stavební bytové družstvo Rožnov podle § 6 vyhlášky č. 
520/2005 Sb. uhradit paušální částku nákladů řízení ve výši 1000,- Kč 
-  vzala na vědomí oznámení provozovatele UPC Česká republika, a. s. o sloučení 
provozovatelů převzatého vysílání UPC Česká republika, a. s. a Kabelová televize 
Karviná, a. s. dle § 58 zákona č. 231/2001 Sb.  
-  vydala provozovateli Kabelová televize Karviná, a. s. upozornění podle § 59 odst. 1 
zákona č. 231/2001 Sb. na porušení § 29 odst. 1, písm. a) a b) zákona č. 231/2001 Sb., 
kterého se dopustil tím, že provedl změnu výše vkladů, obchodních podílů a seznamu 
akcionářů bez předchozího souhlasu Rady a uložila provozovateli Kabelová televize 
Karviná, a. s. podle § 6 vyhlášky č. 520/2005 Sb. uhradit paušální částku nákladů řízení 
ve výši 1 000,- Kč 
-  vzala na vědomí oznámení provozovatele Kabelová televize Karviná, a. s. o sloučení 
provozovatelů převzatého vysílání UPC Česká republika, a. s. a Kabelová televize 
Karviná, a. s. dle § 58 zákona č. 231/2001 Sb.  
-  registrovala provozovateli GITAL, s. r. o. dle § 29 odst. 1 písm. a) zákona č 231/2001 
Sb.  změnu jediného společníka na společnost GmGm, a. s., IČ 28213297 a vzala na 
vědomí oznámení provozovatele GITAL, s. r. o. o změně jednatele společnosti na PhDr. 
Leoš Pohl 
 
-  vzala na vědomí rozsudek Městského soudu v Praze č. j. 9 Ca 161/2007 - 39, kterým 
byla zamítnuta žaloba MAX LOYD s. r. o. proti rozhodnutí Rady o neudělení souhlasu 
se změnou územního rozsahu a souboru technických parametrů, přidělením kmitočtu 
Praha-Jinonice 102,9 MHz / 100W a Praha-Zelený pruh 90,7 MHz / 100W 
-  vzala na vědomí informaci o konferenci WRC-07  
- vydala provozovateli Česká rozhlasová, s. r. o., souhlas ke změně skutečnosti 
uvedené v žádosti o licenci dle § 21 odst. 1, písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., 
spočívající ve změně označení názvu programu z Rádia Paráda 94,5 FM na Radio Orlík  
-  zahájila s provozovatelem Foretník Pavel, RNDr. správní řízení z moci úřední, pro 
možné porušení licenčních podmínek, kterého se mohl dopustit tím, že na programu 
RADIO HANÁ, na frekvenci 100,0 MHZ Olomouc ve dnech 4. – 12. února 2008 
odvysílal zkušební, tzv. testovací program s odlišným programem. Dle rozhodnutí Rady 
a stanoviska ČTÚ je povinen na frekvenci 100,0 MHz Olomouc vysílat synchronně 
s frekvencí 100,2 MHz Prostějov 
-  vzala na vědomí informaci provozovatele BBC Radiocom (Praha), s r. o., o aktuálním 
zařazení pořadů, souvisejících s významnou událostí - volbou prezidenta České 
republiky - dne 15. února 2008 od 10:59:32 do 11:59:32 hodin, od 15:59:32 do 17:59:32 
hodin  
-  spojila správní řízení spis. zn. 2008/51-53/val/NOR vedené s provozovatelem North 
Music, s. r. o. pro možné porušení § 32 odst. 1 písm. j) zákona č. 231/2001 Sb. a 
nařídila ve věci, ústní jednání dle § 49 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb.  
-  zastavila s provozovatelem Londa spol s . r. o. správní řízení sp. zn. 2008/19/mis/LON 
podle § 66 odst. 2 správního řádu, zahájené pro možné porušení § 2 odst. 1 písm. c) 



zákona č. 40/1995 Sb. odvysíláním autoreklamy Haló, tady Impulsovi dne 11. října 
2007, neboť se ve správním řízení porušení zákona neprokázalo, čímž odpadl důvod 
řízení 
-  udělila provozovateli Frekvence 1, a. s., pokutu dle § 60 odst. 1 písm. e) zákona č. 
231/2001 Sb. ve výši 5 000,- Kč pro porušení § 32 odst. 1 písm. l) zákona č. 231/2001 
Sb., kterého se dopustil tím, že neposkytl vyžádaný záznam vysílání ze dne 18. října 
2007 v čase od 11. 00 do 12. 00 hodin do 15 dnů ode dne doručení žádosti. Současně 
uložila účastníkovi řízení v souladu s § 79 odst. 5 správního řádu a § 6 vyhlášky č. 
520/2005 Sb., uhradit paušální částku nákladů správního řízení ve výši 1 000,- Kč 
-  vydala provozovateli vysílání Londa, s. r. o., upozornění dle § 59 odst. 1 zákona č. 
231/2001 Sb. pro porušení § 32 odst. 1 písm. l) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se 
dopustil tím, že neposkytl Radě požadovaný záznam vysílání programu Rádia Impuls ze 
dne 18. října 2007 v čase od 10. 00 do 11. 00 hodin. Současně uložila účastníkovi řízení 
v souladu s § 79 odst. 5 správního řádu a § 6 vyhlášky č. 520/2005 Sb., uhradit 
paušální částku nákladů správního řízení ve výši 1 000,- Kč 
-  zahájila s provozovatelem FTV Prima, spol. s r. o. správní řízení z moci úřední pro 
možné porušení § 48 odst. 4 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se mohl dopustit 
tím, že označení sponzora OPAVIA, produkt BeBe Dobré ráno oříškové (sponzor 
reklamní znělky, mutace 1), vysílané premiérově dne 14. ledna 2008 ve 20:17:38 hodin 
na programu Prima televize, bylo neoddělenou reklamou 
-  zahájila se společností Boehringer Ingelheim, s. r. o., jako zadavatelem reklamy na 
produkt Geriavit (mutace 19), která byla vysílána od 1. listopadu 2007 na programech 
Nova a Prima televize, správní řízení z moci úřední pro možné porušení § 5d odst. 2 
zákona č. 40/1995 Sb.  
-  zahájila se zadavatelem reklamy, společností Green-Swan Pharmaceuticals ČR, a. s., 
správní řízení z moci úřední pro možné porušení § 5d odst. 1 písm. e) zákona č. 
40/1995 Sb., spočívající v odvysílání reklamy na přípravek GS Condro forte (mutace 
15), premiéra 15. září 2006 v 15:19:19 hodin na programu Prima televize, v období září-
říjen 2006 byl reklamní spot vysílán na programech ČT1, Nova a Prima televize  
-  zahájila se zadavatelem reklamy, společností Green-Swan Pharmaceuticals CR, a. s., 
správní řízení z moci úřední pro možné porušení § 5d odst. 1 písm. e) zákona č. 
40/1995 Sb., spočívající v odvysílání reklamy na přípravek GS Triomen (mutace 6), 
premiéra 17. září 2006 v 21:35:05 hodin na programu Prima televize, v období září-říjen 
2006 byl reklamní spot vysílán na programech ČT1, Nova a Prima televize 
-  zahájila s provozovatelem Česká televize správní řízení z moci úřední pro možné 
porušení § 48 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se mohl dopustit tím, že 
do vysílání pořadu Panorama dne 18. 4. 2007 v čase 7:50 – 8:30 hodin zařadil skrytou 
reklamu 
-  zahájila s provozovatelem Česká televize správní řízení z moci úřední pro možné 
porušení § 48 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se mohl dopustit tím, že 
do vysílání pořadu Panorama dne 16. 10. 2007 v čase 7:50 – 8:30 hodin zařadil skrytou 
reklamu 
-  zahájila s provozovatelem Česká televize správní řízení z moci úřední pro možné 
porušení § 48 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se mohl dopustit tím, že 
do vysílání pořadu Panorama dne 17. 12. 2007 v čase 7:50 – 8:30 hodin zařadil skrytou 
reklamu 
-  vzala na vědomí zprávu o rešerši politických diskusí ve vysílání v lednu 2008 na 
programech ČT1 a ČT24 provozovatele Česká televize, na programu Prima televize 
provozovatele FTV Prima, spol. s r. o. a na programu Nova provozovatele CET 21 spol. 
s r. o.  
-  zahájila s provozovatelem Česká televize správní řízení z moci úřední pro možné 
porušení § 32 odst. 1 písm. f) zákona č. 231/2001 Sb., neboť odvysíláním pořadu 



Události, resp. reportáže se záběry týraného chlapce v Kuřimi dne 10. ledna 2008 od 
19:00 hodin na programu ČT1 se mohl dopustit porušení povinnosti bezdůvodně 
nezobrazovat osoby umírající nebo vystavené těžkému tělesnému nebo duševnímu 
utrpení způsobem snižujícím lidskou důstojnost 
-  zahájila s provozovatelem Česká televize správní řízení z moci úřední pro možné 
porušení § 32 odst. 1 písm. f) zákona č. 231/2001 Sb., neboť odvysíláním pořadu 168 
hodin, resp. reportáže se záběry týraného chlapce v Kuřimi dne 13. ledna 2008 od 
21:45 hodin na programu ČT1 se mohl dopustit porušení povinnosti bezdůvodně 
nezobrazovat osoby umírající nebo vystavené těžkému tělesnému nebo duševnímu 
utrpení způsobem snižujícím lidskou důstojnost  
-  zahájila s provozovatelem FTV Prima, spol. s r. o. správní řízení z moci úřední pro 
možné porušení § 32 odst. 1 písm. f) zákona č. 231/2001 Sb., neboť odvysíláním 
pořadu 1. zprávy, resp. reportáže se záběry týraného chlapce v Kuřimi dne 9. ledna 
2008 od 18:55 hodin na programu Prima televize se mohl dopustit porušení povinnosti 
bezdůvodně nezobrazovat osoby umírající nebo vystavené těžkému tělesnému nebo 
duševnímu utrpení způsobem snižujícím lidskou důstojnost 
-  zahájila s provozovatelem FTV Prima, spol. s r. o. správní řízení z moci úřední pro 
možné porušení § 32 odst. 1 písm. f) zákona č. 231/2001 Sb., neboť odvysíláním 
pořadu 1. zprávy, resp. reportáže se záběry týraného chlapce v Kuřimi dne 10. ledna 
2008 od 18:55 hodin na programu Prima televize se mohl dopustit porušení povinnosti 
bezdůvodně nezobrazovat osoby umírající nebo vystavené těžkému tělesnému nebo 
duševnímu utrpení způsobem snižujícím lidskou důstojnost 
-  zahájila s provozovatelem FTV Prima, spol. s r. o. správní řízení z moci úřední pro 
možné porušení § 32 odst. 1 písm. f) zákona č. 231/2001 Sb., neboť odvysíláním 
pořadu 1. zprávy, resp. reportáže se záběry týraného chlapce v Kuřimi dne 12. ledna 
2008 od 18:55 hodin na programu Prima televize se mohl dopustit porušení povinnosti 
bezdůvodně nezobrazovat osoby umírající nebo vystavené těžkému tělesnému nebo 
duševnímu utrpení způsobem snižujícím lidskou důstojnos 
-  zahájila s provozovatelem FTV Prima, spol. s r. o. správní řízení z moci úřední pro 
možné porušení § 32 odst. 1 písm. f) zákona č. 231/2001 Sb., neboť odvysíláním 
pořadu Nedělní partie, resp. reportáže se záběry týraného chlapce v Kuřimi dne 13. 
ledna 2008 od 13:00 hodin na programu Prima televize se mohl dopustit porušení 
povinnosti bezdůvodně nezobrazovat osoby umírající nebo vystavené těžkému 
tělesnému nebo duševnímu utrpení způsobem snižujícím lidskou důstojnost 
-  zahájila s provozovatelem FTV Prima, spol. s r. o. správní řízení z moci úřední pro 
možné porušení § 32 odst. 1 písm. f) zákona č. 231/2001 Sb., neboť odvysíláním 
pořadu 1. zprávy, resp. reportáže se záběry týraného chlapce v Kuřimi dne 13. ledna 
2008 od 18:55 hodin na programu Prima televize se mohl dopustit porušení povinnosti 
bezdůvodně nezobrazovat osoby umírající nebo vystavené těžkému tělesnému nebo 
duševnímu utrpení způsobem snižujícím lidskou důstojnost 
-  zahájila s provozovatelem FTV Prima, spol. s r. o. správní řízení z moci úřední pro 
možné porušení § 32 odst. 1 písm. f) zákona č. 231/2001 Sb., neboť odvysíláním 
pořadu 1. zprávy, resp. reportáže se záběry týraného chlapce v Kuřimi dne 16. ledna 
2008 od 18:55 hodin na programu Prima televize se mohl dopustit porušení povinnosti 
bezdůvodně nezobrazovat osoby umírající nebo vystavené těžkému tělesnému nebo 
duševnímu utrpení způsobem snižujícím lidskou důstojnost 
-  zahájila s provozovatelem FTV Prima, spol. s r. o. správní řízení z moci úřední pro 
možné porušení § 32 odst. 1 písm. f) zákona č. 231/2001 Sb., neboť odvysíláním 
pořadu 1. zprávy, resp. reportáže se záběry týraného chlapce v Kuřimi dne 17. ledna 
2008 od 18:55 hodin na programu Prima televize se mohl dopustit porušení povinnosti 
bezdůvodně nezobrazovat osoby umírající nebo vystavené těžkému tělesnému nebo 
duševnímu utrpení způsobem snižujícím lidskou důstojnost 



-  zahájila s provozovatelem FTV Prima, spol. s r. o. správní řízení z moci úřední pro 
možné porušení § 32 odst. 1 písm. f) zákona č. 231/2001 Sb., neboť odvysíláním 
pořadu 1. zprávy, resp. reportáže se záběry týraného chlapce v Kuřimi dne 18. ledna 
2008 od 18:55 hodin na programu Prima televize se mohl dopustit porušení povinnosti 
bezdůvodně nezobrazovat osoby umírající nebo vystavené těžkému tělesnému nebo 
duševnímu utrpení způsobem snižujícím lidskou důstojnost 
-  zahájila s provozovatelem FTV Prima, spol. s r. o. správní řízení z moci úřední pro 
možné porušení § 32 odst. 1 písm. f) zákona č. 231/2001 Sb., neboť odvysíláním 
pořadu Zprávy TV Prima, resp. reportáže se záběry týraného chlapce v Kuřimi dne 16. 
února 2008 od 19:30 hodin na programu Prima televize se mohl dopustit porušení 
povinnosti bezdůvodně nezobrazovat osoby umírající nebo vystavené těžkému 
tělesnému nebo duševnímu utrpení způsobem snižujícím lidskou důstojnost 
-  zahájila s provozovatelem CET 21 spol. s r. o. správní řízení z moci úřední pro možné 
porušení § 32 odst. 1 písm. f) zákona č. 231/2001 Sb., neboť odvysíláním pořadu 
Odpolední Televizní noviny, resp. reportáže se záběry týraného chlapce v Kuřimi dne 9. 
ledna 2008 od 17:00 hodin na programu Nova se mohl dopustit porušení povinnosti 
bezdůvodně nezobrazovat osoby umírající nebo vystavené těžkému tělesnému nebo 
duševnímu utrpení způsobem snižujícím lidskou důstojnost 
-  zahájila s provozovatelem CET 21 spol. s r. o. správní řízení z moci úřední pro možné 
porušení § 32 odst. 1 písm. f) zákona č. 231/2001 Sb., neboť odvysíláním pořadu 
Televizní noviny, resp. reportáže se záběry týraného chlapce v Kuřimi dne 9. ledna 
2008 od 19:30 hodin na programu Nova se mohl dopustit porušení povinnosti 
bezdůvodně nezobrazovat osoby umírající nebo vystavené těžkému tělesnému nebo 
duševnímu utrpení způsobem snižujícím lidskou důstojnost 
-  zahájila s provozovatelem CET 21 spol. s r. o. správní řízení z moci úřední pro možné 
porušení § 32 odst. 1 písm. f) zákona č. 231/2001 Sb., neboť odvysíláním pořadu 
Střepiny, resp. reportáže se záběry týraného chlapce v Kuřimi dne 13. ledna 2008 od 
21:30 hodin na programu Nova se mohl dopustit porušení povinnosti bezdůvodně 
nezobrazovat osoby umírající nebo vystavené těžkému tělesnému nebo duševnímu 
utrpení způsobem snižujícím lidskou důstojnost 
-  zahájila s provozovatelem CET 21 spol. s r. o. správní řízení z moci úřední pro možné 
porušení § 32 odst. 1 písm. f) zákona č. 231/2001 Sb., neboť odvysíláním pořadu 
Televizní noviny, resp. reportáže se záběry týraného chlapce v Kuřimi dne 15. ledna 
2008 od 19:30 hodin na programu Nova se mohl dopustit porušení povinnosti 
bezdůvodně nezobrazovat osoby umírající nebo vystavené těžkému tělesnému nebo 
duševnímu utrpení způsobem snižujícím lidskou důstojnost 
-  zahájila s provozovatelem CET 21 spol. s r. o. správní řízení z moci úřední pro možné 
porušení § 32 odst. 1 písm. f) zákona č. 231/2001 Sb., neboť odvysíláním pořadu 
Televizní noviny, resp. reportáže se záběry týraného chlapce v Kuřimi dne 16. ledna 
2008 od 19:30 hodin na programu Nova se mohl dopustit porušení povinnosti 
bezdůvodně nezobrazovat osoby umírající nebo vystavené těžkému tělesnému nebo 
duševnímu utrpení způsobem snižujícím lidskou důstojnost 
-  zahájila s provozovatelem CET 21 spol. s r. o. správní řízení z moci úřední pro možné 
porušení § 32 odst. 1 písm. f) zákona č. 231/2001 Sb., neboť odvysíláním pořadu 
Střepiny, resp. reportáže se záběry týraného chlapce v Kuřimi dne 20. ledna 2008 od 
21:35 hodin na programu Nova se mohl dopustit porušení povinnosti bezdůvodně 
nezobrazovat osoby umírající nebo vystavené těžkému tělesnému nebo duševnímu 
utrpení způsobem snižujícím lidskou důstojnost  
-  zahájila s provozovatelem FTV Prima, spol. s r. o. správní řízení z moci úřední pro 
možné porušení § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., neboť odvysíláním 
pořadu Sběratelé kostí I dne 11. února 2008 od 15:45 hodin na programu Prima televize 
se mohl dopustit porušení povinnosti nezařazovat v době od 06:00 hodin do 22:00 hodin 



pořady a upoutávky, které by mohly ohrozit fyzický, psychický nebo mravní vývoj dětí a 
mladistvých 
-  zahájila s provozovatelem FTV Prima, spol. s r. o. správní řízení z moci úřední pro 
možné porušení § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., neboť odvysíláním 
pořadu Myšlenky zločince I dne 11. února 2008 od 16:40 hodin na programu Prima 
televize se mohl dopustit porušení povinnosti nezařazovat v době od 06:00 hodin do 
22:00 hodin pořady a upoutávky, které by mohly ohrozit fyzický, psychický nebo mravní 
vývoj dětí a mladistvých 
-  zahájila s provozovatelem FTV Prima, spol. s r. o. správní řízení z moci úřední pro 
možné porušení § 53 odst. 1 zákona č. 231/2001 Sb., neboť označením sponzora 
pořadu Zoufalé manželky I dne 11. února 2008 od 18:00 hodin na programu Prima 
televize se mohl dopustit porušení povinnosti označit každý pořad sponzorovaný zcela 
nebo zčásti zejména na jeho začátku nebo na jeho konci obchodní firmou, obrazovým 
symbolem (logem), ochrannou známkou nebo známkou služeb identifikující sponzora 
-  zahájila s provozovatelem CET21 spol. s r. o. správní řízení z moci úřední pro možné 
porušení § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., neboť odvysíláním pořadu 
Kriminálka Miami dne 24. ledna 2008 od 17:35 hodin na programu Nova mohl porušit 
povinnost nezařazovat do vysílání v době od 6:00 do 22:00 hodin pořady, které by 
mohly ohrozit fyzický, psychický nebo mravní vývoj dětí a mladistvých 
-  zahájila s provozovatelem CET21 spol. s r. o. správní řízení z moci úřední pro možné 
porušení § 32 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., neboť odvysíláním pořadu 
Hlava v oblacích dne 23. ledna 2008 od 9:25 hodin na programu Nova mohl porušit 
povinnost nezařazovat do vysílání v době od 6:00 do 22:00 hodin pořady, které by 
mohly ohrozit fyzický, psychický nebo mravní vývoj dětí a mladistvých 
-  zahájila s provozovatelem CET21 spol. s r. o. správní řízení z moci úřední pro možné 
porušení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., neboť pořadem Televizní noviny, 
respektive reportáží o výši pokut udělovaných kontrolními orgány, dne 1. února 2008 od 
19:30 hodin na programu Nova se mohl dopustit porušení povinnosti zajistit, aby ve 
zpravodajských a politicko-publicistických pořadech bylo dbáno zásad objektivity a 
vyváženosti 
-  zahájila s provozovatelem CET 21, spol. s r. o. správní řízení z moci úřední pro 
možné porušení § 32 odst. 1 písm. f) zákona č. 231/2001 Sb., neboť odvysíláním 
reportáže Mikrobus smrti v rámci pořadu Televizní noviny dne 14. února 2008 od 19:30 
hodin na programu Nova se mohl dopustit porušení povinnosti bezdůvodně 
nezobrazovat osoby umírající nebo vystavené těžkému tělesnému nebo duševnímu 
utrpení způsobem snižujícím lidskou důstojnost 
-  zahájila s provozovatelem Česká televize správní řízení z moci úřední pro možné 
porušení § 5d odst. 2 zák. 40/1995 Sb., neboť odvysíláním reklamy na produkt Nano 
Q10 dne 16. února 2008 v 19:58 hodin naprogramuj ČT1 se mohl dopustit porušení 
povinnosti označit doplněk stravy v reklamě zřetelným textem „doplněk stravy“  
-  zahájila s provozovatelem FTV Prima, spol. s r. o. správní řízení z moci úřední pro 
možné porušení § 5a odst. 5 písm. d) zákona č. 40/1995 Sb., neboť odvysíláním 
reklamy na Fastum gel dne 17. února 2008 v 11:15 hodin na programu Prima televize 
se mohl dopustit porušení povinnosti označit reklamu na léčivý přípravek zaměřený na 
širokou veřejnost v reklamě zřetelným doporučením k důkladné četbě příbalového 
letáku 
-  zahájila s provozovatelem Česká televize správní řízení z moci úřední pro možné 
porušení § 31 odst. 2 zákona č. 231/2001 Sb., neboť pořadem Reportéři ČT, respektive 
reportáží Samaritán ze Zambie, dne 11. února 2008 od 21:30 hodin na programu ČT1 
se mohl dopustit porušení povinnosti poskytovat objektivní a vyvážené informace 
nezbytné pro svobodné vytváření názorů 



-  zahájila s provozovatelem Česká televize správní řízení z moci úřední pro možné 
porušení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., neboť pořadem Události v regionech, 
respektive reportáží o zákonu o odpadech, dne 9. února 2008 od 19:25 hodin na 
programu ČT1 se mohl dopustit porušení povinnosti zajistit, aby ve zpravodajských a 
politicko-publicistických pořadech bylo dbáno zásad objektivity a vyváženosti  
-  zahájila s provozovatelem Česká televize správní řízení z moci úřední pro možné 
porušení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., neboť pořadem Reportéři ČT, respektive 
reportáží o arbitráži v kauze Diag Human, dne 14. května 2007 od 21:30 hodin na 
programu ČT1 se mohl dopustit porušení povinnosti zajistit, aby ve zpravodajských a 
politicko-publicistických pořadech bylo dbáno zásad objektivity a vyváženosti  
-  zahájila s provozovatelem Česká televize správní řízení z moci úřední pro možné 
porušení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., neboť pořadem Reportéři ČT, respektive 
reportáží Kauza Čunek, dne 7. ledna 2008 od 21:30 hodin na programu ČT1 se mohl 
dopustit porušení povinnosti zajistit, aby ve zpravodajských a politicko-publicistických 
pořadech bylo dbáno zásad objektivity a vyváženosti  
-  uložila provozovateli, CET 21 spol. s r. o., pokutu ve výši 200 000,- Kč za porušení § 
50 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb., ke kterému došlo překročením hodinového limitu 
reklamy ve vysílání programu Nova dne 12. listopadu 2007 v čase od 18:00 hodin do 
19:00 hodin. Současně uložila v souladu s § 79 odst. 5 správního řádu a § 6 vyhlášky č. 
520/2005 Sb. účastníkovi řízení povinnost uhradit paušální částku nákladů správního 
řízení ve výši 1 000,- Kč 
-  vydala provozovateli FTV Prima, spol. s r. o. upozornění na porušení licenčních 
podmínek, zejména podmínky č. 33, stanovené rozhodnutím Rady ze 28. června 1994 
č. j. Ru/93/94 v platném znění, kterého se dopustil v době od 1. ledna do 3. února 2007 
zejména tím, že nestrukturoval programové schéma svého vysílání tak, aby jeho pořady 
plynule navazovaly na vysílací časy všech programů držitelů licencí k regionálnímu a 
lokálnímu televiznímu vysílání na sdílených kmitočtech a vydala provozovateli FATEM-
TV, a. s. upozornění na porušení licenčních podmínek stanovených rozhodnutím Rady 
ze dne 27. ledna 1998 č. j. Ru/215/97 v platném znění, kterého se dopustil v době od 1. 
ledna do 15. ledna 2007 zejména tím, že nedodržoval svou základní programovou 
specifikaci a vydala provozovateli RTA OSTRAVA s. r. o upozornění na porušení 
licenčních podmínek, stanovených rozhodnutím Rady ze dne 21. října 1997 č. j. 
Ru/216/97 v platném znění, kterého se dopustil v době od 1. ledna do 15. ledna 2007 
zejména tím, že nedodržoval svou základní programovou specifikaci a vydala 
provozovateli RTA ZLÍN, s. r. o. upozornění na porušení licenčních podmínek, 
stanovených rozhodnutím Rady ze dne 12. března 1996 č. j. Ru/36/96 v platném znění, 
kterého se dopustil v době od 1. ledna do 15. ledna 2007 zejména tím, že nedodržoval 
svou základní programovou specifikaci a vydala provozovateli RTA Východní Čechy, s. 
r. o. upozornění na porušení licenčních podmínek, stanovených rozhodnutím Rady ze 
dne 12. března 1996 č. j. Ru/34/96 v platném znění kterého se dopustil v době od 1. 
ledna do 15. ledna 2007 zejména tím, že nedodržoval svou základní programovou 
specifikaci a vydala provozovateli RTA Jižní Čechy, spol. s r. o. upozornění na porušení 
licenčních podmínek, stanovených rozhodnutím Rady ze dne 8. prosince 1994 č. j. 
Ru/137/94 v platném znění kterého se dopustil v době od 1. ledna do 15. ledna 2007 
zejména tím, že nedodržoval svou základní programovou specifikaci a zastavila 
s provozovatelem Českomoravská televizní, spol. s r. o. správní řízení zahájené z moci 
úřední, pro možné porušení licenčních podmínek, stanovených rozhodnutím Rady ze 
dne 28. června 1994 č. j. Ru/123/94 v platném znění, neboť se neprokázalo porušení 
zákona, a tedy odpadl důvod správního řízení Současně uložila v souladu s § 79 odst. 5 
správního řádu a § 6 vyhlášky č. 520/2005 Sb. účastníkům řízení povinnost uhradit 
společně a nerozdílně paušální částku nákladů správního řízení ve výši 1 000,- Kč  
-  udělila společnosti MEDIAREX COMMUNICATIONS AND CONSULTING, s. r. o. - 
zpracovateli reklamy na přípravek MaxiCor (mutace 5), vysílané v době od 26. července 
do 13. srpna 2006 v různých denních i nočních časech na programech ČT1 a Prima 



televize pokutu ve výši 1 000 000,- Kč pro porušení ustanovení § 5d písm. d) zákona č. 
40/1995 Sb., ve znění platném do 25. ledna 2006. Současně uložila účastníkovi řízení 
v souladu s ustanovením § 79 odst. 5 správního řádu a § 6 vyhlášky č. 520/2005 Sb., 
uhradit paušální částku nákladů správního řízení ve výši 1 000,- Kč 
-  vydala provozovateli Česká televize upozornění na porušení § 48 odst. 2 písm. b) 
zákona č. 231/2001 Sb., které zakazuje provozovatelům televizního vysílání přímo 
pobízet děti a mladistvé, aby přemlouvali své rodiče nebo někoho jiného k nákupu 
nabízeného zboží nebo služeb, tohoto porušení se provozovatel dopustil odvysíláním 
dialogu o časopisu ČT+ v rámci pořadu Hřiště 7, odvysílaného dne 18. března 2007 od 
7:30 hodin na programu ČT1. Současně účastníkovi řízení v souladu s § 79 odst. 5 
správního řádu a § 6 vyhlášky č. 520/2005 Sb. uhradit paušální částku nákladů řízení ve 
výši 1 000,- Kč 
- spojila dle § 140 odst. 1 zákona č. 500/2004 Sb. správní řízení sp. zn. 
2007/422/had/ČTV a 2007/419/had/ČTV vedená s provozovatelem Česká televize pro 
možné porušení § 48 odst. 4 písm. a) a § 48 odst. 1 písm. g) zákona č. 231/2001 Sb., 
kterého se mohl dopustit odvysíláním dialogu o časopisu ČT+ v rámci pořadu Hřiště 7, 
odvysílaného dne 18. března 2007 od 7:30 hodin na programu ČT1 uložila 
provozovateli Česká televize dle § 60 odst. 1 písm. l) zákona č. 231/2001 Sb. pokutu ve 
výši 150 000,- Kč. Současně uložila účastníkovi řízení v souladu s § 79 odst. 5 
správního řádu a § 6 vyhlášky č. 520/2005 Sb. uhradit paušální částku nákladů řízení ve 
výši 1 000,- Kč 
-  zastavila s provozovatelem Českou televizí správní řízení pro možné porušení § 48 
odst. 1 písm. b) zákona č. 231/2001 Sb., kterého se mohl dopustit odvysíláním dialogu 
o časopisu ČT+ v rámci pořadu Hřiště 7, odvysílaného dne 18. března 2007 od 7:30 
hodin na programu ČT1, neboť se ve správním řízením porušení zákona neprokázalo, 
čímž odpadl důvod správního řízení  
-  zastavila s provozovatelem vysílání FTV Prima, spol. s r. o. správní řízení zahájené z 
moci úřední pro možné porušení § 32 odst. 1 písm. h) zákona č. 231/2001 Sb., kterého 
se měl dopustit tím, že dne 16. září 2007 od 22:10 hodin na programu Prima televize 
odvysílal pořad VyVolení – Noví Hrdinové, neboť se ve správním řízení porušení 
zákona neprokázalo, čímž odpadl důvod správního řízení 
-  vydala provozovateli CET 21 spol. s r. o., upozornění dle § 59 odst. 1 zákona č. 
231/2001 Sb. na porušení § 53 odst. 1 zákona č. 231/2001 Sb., kterého se dopustil tím, 
že dne 18. listopadu 2007 v 14:12 hodin na programu Nova odvysílal označení 
sponzora pořadu (produkt Rádio Impuls), kterým nebyl identifikován sponzor LONDA 
spol. s r. o. Současně uložila v souladu s § 79 odst. 5 správního řádu a § 6 vyhlášky č. 
520/2005 Sb. účastníkovi řízení povinnost uhradit paušální částku nákladů správního 
řízení ve výši 1 000,- Kč  
-  ve věci správního řízení spis. zn. 2007/781/dzu/CET zahájeného s provozovatelem 
CET 21 spol. s r. o pro možné porušení § 31 odst. 2 zákona č. 231/2001 spočívající v 
povinnosti poskytovat objektivní a vyvážené informace, kterého se měl dopustit tím, že 
dne 29. listopadu 2006 na programu Nova v čase od 22:05 hodin v pořadu Na vlastní 
oči odvysílal reportáž Vymýtaní mýta změnila právní kvalifikaci skutku na možné 
porušení § 31 odst. 3 zákona č. 231/2001 Sb.  
-  spojila správní řízení sp. zn. 2008/30-35/vav/ČTV vedené pro možné porušení § 48 
odst. 4 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb a udělila provozovateli Česká televize pokutu 
dle § 60 odst. 1 písm. l) zákona č. 231/2001 Sb. ve výši 100 000,- Kč pro nedodržení 
povinnosti stanovené pro vysílání reklam, teleshoppingu a sponzorovaných pořadů, 
kterého se dopustil tím, že dne 23. října 2007 v čase 21:00:04 hodin na programu ČT 1 
premiérově odvysílal označení sponzora reklamní znělky (AXA Pojišťovna, mutace 3), 
které bylo neoddělenou reklamou a udělila provozovateli Česká televize pokutu dle § 60 
odst. 1 písm. l) zákona č. 231/2001 Sb. ve výši 100 000,- Kč pro nedodržení povinnosti 
stanovené pro vysílání reklam, teleshoppingu a sponzorovaných pořadů, kterého se 



dopustil tím, že dne 26. října 2007 v čase 21:31:02 hodin na programu ČT 1 premiérově 
odvysílal označení sponzora reklamní znělky (Panasonic, produkt Viera, mutace 1), 
které bylo neoddělenou reklamou a udělila provozovateli Česká televize pokutu dle § 60 
odst. 1 písm. l) zákona č. 231/2001 Sb. ve výši 100 000,- Kč pro nedodržení povinnosti 
stanovené pro vysílání reklam, teleshoppingu a sponzorovaných pořadů, kterého se 
dopustil tím, že dne 26. října 2007 v čase 21:33:02 hodin na programu ČT 1 premiérově 
odvysílal označení sponzora reklamní znělky (Panasonic, produkt Viera, mutace 5), 
které bylo neoddělenou reklamou a udělila provozovateli Česká televize pokutu dle § 60 
odst. 1 písm. l) zákona č. 231/2001 Sb. ve výši 100 000,- Kč pro nedodržení povinnosti 
stanovené pro vysílání reklam, teleshoppingu a sponzorovaných pořadů, kterého se 
dopustil tím, že dne 15. října 2007 v čase 19:59:58 hodin na programu ČT 1 premiérově 
odvysílal označení sponzora reklamní znělky (Peugeot 308, mutace 1), které bylo 
neoddělenou reklamou a udělila provozovateli Česká televize pokutu dle § 60 odst. 1 
písm. l) zákona č. 231/2001 Sb. ve výši 100 000,- Kč pro nedodržení povinnosti 
stanovené pro vysílání reklam, teleshoppingu a sponzorovaných pořadů, kterého se 
dopustil tím, že dne 15. října 2007 v čase 21:28:29 hodin na programu ČT 1 premiérově 
odvysílal označení sponzora reklamní znělky (RWE, mutace 1), které bylo neoddělenou 
reklamou a udělila provozovateli Česká televize pokutu dle § 60 odst. 1 písm. l) zákona 
č. 231/2001 Sb. ve výši 100 000,- Kč pro nedodržení povinnosti stanovené pro vysílání 
reklam, teleshoppingu a sponzorovaných pořadů, kterého se dopustil tím, že dne 17. 
října 2007 v čase 21:31:54 hodin na programu ČT 2 premiérově odvysílal označení 
sponzora reklamní znělky (Synot Tip, mutace 1), které bylo neoddělenou reklamou a 
Současně uložila v souladu s § 79 odst. 5 správního řádu a § 6 vyhlášky č. 520/2005 
Sb. uhradit paušální částku nákladů správního řízení ve výši 1 000,- Kč  
-  spojila správní řízení sp. zn. 2008/117-120/vav/ČTV vedené pro možné porušení § 48 
odst. 4 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb. a udělila provozovateli Česká televize pokutu 
dle § 60 odst. 1 písm. l) zákona č. 231/2001 Sb. ve výši 100 000,- Kč pro nedodržení 
povinnosti stanovené pro vysílání reklam, teleshoppingu a sponzorovaných pořadů, 
kterého se dopustil tím, že dne 1. listopadu 2007 v čase 18:59:21 hodin na programu 
ČT1 premiérově odvysílal označení sponzora reklamní znělky (GE Money Bank, 
produkt EU Servis, mutace 1), které bylo neoddělenou reklamou a udělila provozovateli 
Česká televize pokutu dle § 60 odst. 1 písm. l) zákona č. 231/2001 Sb. ve výši 100 
000,- Kč pro nedodržení povinnosti stanovené pro vysílání reklam, teleshoppingu a 
sponzorovaných pořadů, kterého se dopustil tím, že dne 14. listopadu 2007 v čase 
17:24:38 hodin na programu ČT4 Sport premiérově odvysílal označení sponzora 
reklamní znělky (Panasonic, produkt Pro Curve, mutace 1), které bylo neoddělenou 
reklamou a udělila provozovateli Česká televize pokutu dle § 60 odst. 1 písm. l) zákona 
č. 231/2001 Sb. ve výši 100 000,- Kč pro nedodržení povinnosti stanovené pro vysílání 
reklam, teleshoppingu a sponzorovaných pořadů, kterého se dopustil tím, že dne 16. 
listopadu 2007 v čase 22:56:09 hodin na programu ČT1 premiérově odvysílal označení 
sponzora reklamní znělky (Reflex, mutace 1), které bylo neoddělenou reklamou a 
udělila provozovateli Česká televize pokutu dle § 60 odst. 1 písm. l) zákona č. 231/2001 
Sb. ve výši 100 000,-Kč pro nedodržení povinnosti stanovené pro vysílání reklam, 
teleshoppingu a sponzorovaných pořadů, kterého se dopustil tím, že dne 19. listopadu 
2007 v čase 21:38:30 hodin na programu ČT 1 premiérově odvysílal označení sponzora 
reklamní znělky (Reflex, mutace 2), které bylo neoddělenou reklamou a Současně 
uložila v souladu s § 79 odst. 5 správního řádu a § 6 vyhlášky č. 520/2005 Sb. uhradit 
paušální částku nákladů správního řízení ve výši 1 000,- Kč  
-  spojila správní řízení sp. zn. 2008/36-41/vav/FTV vedené pro možné porušení § 48 
odst. 4 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb a udělila provozovateli FTV Prima, spol. s r. o., 
pokutu dle § 60 odst. 1 písm. l) zákona č. 231/2001 Sb. ve výši 100 000,- Kč pro 
nedodržení povinnosti stanovené pro vysílání reklam, teleshoppingu a sponzorovaných 
pořadů, kterého se dopustil tím, že dne 15. října 2007 v čase 20:25:37 hodin na 
programu Prima televize premiérově odvysílal označení sponzora reklamní znělky 



(ALLIANZ Pojišťovna, produkt autopojištění, mutace 1), které bylo neoddělenou 
reklamou a udělila provozovateli FTV Prima, spol. s r. o., pokutu dle § 60 odst. 1 písm. l) 
zákona č. 231/2001 Sb. ve výši 100 000,- Kč pro nedodržení povinnosti stanovené pro 
vysílání reklam, teleshoppingu a sponzorovaných pořadů, kterého se dopustil tím, že 
dne 16. října 2007 v čase 20:24:10 hodin na programu Prima televize premiérově 
odvysílal označení sponzora reklamní znělky (AMBI PUR, produkt 3volution, mutace 1), 
které bylo neoddělenou reklamou a udělila provozovateli FTV Prima, spol. s r. o., pokutu 
dle § 60 odst. 1 písm. l) zákona č. 231/2001 Sb. ve výši 100 000,- Kč pro nedodržení 
povinnosti stanovené pro vysílání reklam, teleshoppingu a sponzorovaných pořadů, 
kterého se dopustil tím, že dne 13. října 2007 v čase 18:26:00 hodin na programu Prima 
televize premiérově odvysílal označení sponzora reklamní znělky (GE Money Bank, 
produkt Expres půjčka, mutace 1), které bylo neoddělenou reklamou a udělila 
provozovateli FTV Prima, spol. s r. o., pokutu dle § 60 odst. 1 písm. l) zákona č. 
231/2001 Sb. ve výši 100 000,- Kč pro nedodržení povinnosti stanovené pro vysílání 
reklam, teleshoppingu a sponzorovaných pořadů, kterého se dopustil tím, že dne 1. 
října 2007 v čase 20:18:19 hodin na programu Prima televize premiérově odvysílal 
označení sponzora reklamní znělky (VODAFONE, produkt Sony Ericsson, mutace 1), 
které bylo neoddělenou reklamou a udělila provozovateli FTV Prima, spol. s r. o., pokutu 
dle § 60 odst. 1 písm. l) zákona č. 231/2001 Sb. ve výši 100 000,- Kč pro nedodržení 
povinnosti stanovené pro vysílání reklam, teleshoppingu a sponzorovaných pořadů, 
kterého se dopustil tím, že dne 1. října 2007 v čase 20:47:33 hodin na programu Prima 
televize premiérově odvysílal označení sponzora reklamní znělky (VODAFONE, produkt 
Sony Ericsson, mutace 2), které bylo neoddělenou reklamou a udělila provozovateli 
FTV Prima, spol. s r. o., pokutu dle § 60 odst. 1 písm. l) zákona č. 231/2001 Sb. ve výši 
100 000,- Kč pro nedodržení povinnosti stanovené pro vysílání reklam, teleshoppingu a 
sponzorovaných pořadů, kterého se dopustil tím, že dne 1. října 2007 v čase 21:30:39 
hodin na programu Prima televize premiérově odvysílal označení sponzora reklamní 
znělky (VODAFONE, produkt Sony Ericsson, mutace 3), které bylo neoddělenou 
reklamou a Současně uložila v souladu s § 79 odst. 5 správního řádu a § 6 vyhlášky č. 
520/2005 Sb. uhradit paušální částku nákladů správního řízení ve výši 1 000,- Kč  
-  spojila správní řízení sp. zn. 2008/121-130/vav/FTV vedené pro možné porušení § 48 
odst. 4 písm. a) zákona č. 231/2001 Sb a udělila provozovateli FTV Prima, spol. s r. o., 
pokutu dle § 60 odst. 1 písm. l) zákona č. 231/2001 Sb. ve výši 100 000,- Kč pro 
nedodržení povinnosti stanovené pro vysílání reklam, teleshoppingu a sponzorovaných 
pořadů, kterého se dopustil tím, že dne 1. listopadu 2007 v čase 18:54:45 hodin na 
programu Prima televize premiérově odvysílal označení sponzora reklamní znělky (GE 
Money Bank, produkt Hypotéky, mutace 3), které bylo neoddělenou reklamou a udělila 
provozovateli FTV Prima, spol. s r. o., pokutu dle § 60 odst. 1 písm. l) zákona č. 
231/2001 Sb. ve výši 100 000,- Kč pro nedodržení povinnosti stanovené pro vysílání 
reklam, teleshoppingu a sponzorovaných pořadů, kterého se dopustil tím, že dne 1. 
listopadu 2007 v čase 21:09:42 hodin na programu Prima televize premiérově odvysílal 
označení sponzora reklamní znělky (GE Money Bank, produkt Hypotéky, mutace 4), 
které bylo neoddělenou reklamou a udělila provozovateli FTV Prima, spol. s r. o., pokutu 
dle § 60 odst. 1 písm. l) zákona č. 231/2001 Sb. ve výši 100 000,- Kč pro nedodržení 
povinnosti stanovené pro vysílání reklam, teleshoppingu a sponzorovaných pořadů, 
kterého se dopustil tím, že dne 2. listopadu 2007 v čase 21:21:34 hodin na programu 
Prima televize premiérově odvysílal označení sponzora reklamní znělky (GE Money 
Bank, produkt Hypotéky, mutace 5), které bylo neoddělenou reklamou a udělila 
provozovateli FTV Prima, spol. s r. o., pokutu dle § 60 odst. 1 písm. l) zákona č. 
231/2001 Sb. ve výši 100 000,- Kč pro nedodržení povinnosti stanovené pro vysílání 
reklam, teleshoppingu a sponzorovaných pořadů, kterého se dopustil tím, že dne 2. 
listopadu 2007 v čase 22:31:25 hodin na programu Prima televize premiérově odvysílal 
označení sponzora reklamní znělky (GE Money Bank, produkt Hypotéky, mutace 6), 
které bylo neoddělenou reklamou a udělila provozovateli FTV Prima, spol. s r. o., pokutu 
dle § 60 odst. 1 písm. l) zákona č. 231/2001 Sb. ve výši 100 000,- Kč pro nedodržení 



povinnosti stanovené pro vysílání reklam, teleshoppingu a sponzorovaných pořadů, 
kterého se dopustil tím, že dne 20. listopadu 2007 v čase 19:59:40 hodin na programu 
Prima televize premiérově odvysílal označení sponzora reklamní znělky (GE Money 
Bank, produkt Hypotéky, mutace 7), které bylo neoddělenou reklamou a udělila 
provozovateli FTV Prima, spol. s r. o., pokutu dle § 60 odst. 1 písm. l) zákona č. 
231/2001 Sb. ve výši 100 000,- Kč pro nedodržení povinnosti stanovené pro vysílání 
reklam, teleshoppingu a sponzorovaných pořadů, kterého se dopustil tím, že dne 1. 
listopadu 2007 v čase 20:24:12 hodin na programu Prima televize premiérově odvysílal 
označení sponzora reklamní znělky (Opavia, produkt Diskito, mutace 1), které bylo 
neoddělenou reklamou a udělila provozovateli FTV Prima, spol. s r. o., pokutu dle § 60 
odst. 1 písm. l) zákona č. 231/2001 Sb. ve výši 100 000,- Kč pro nedodržení povinnosti 
stanovené pro vysílání reklam, teleshoppingu a sponzorovaných pořadů, kterého se 
dopustil tím, že dne 16. listopadu 2007 v čase 18:33:58 hodin na programu Prima 
televize premiérově odvysílal označení sponzora reklamní znělky (Radox, mutace 1), 
které bylo neoddělenou reklamou a udělila provozovateli FTV Prima, spol. s r. o., pokutu 
dle § 60 odst. 1 písm. l) zákona č. 231/2001 Sb. ve výši 100 000,- Kč pro nedodržení 
povinnosti stanovené pro vysílání reklam, teleshoppingu a sponzorovaných pořadů, 
kterého se dopustil tím, že dne 1. listopadu 2007 v čase 19:16:04 hodin na programu 
Prima televize premiérově odvysílal označení sponzora reklamní znělky (VODAFONE, 
produkt Sony Ericsson, mutace 4), které bylo neoddělenou reklamou a udělila 
provozovateli FTV Prima, spol. s r. o., pokutu dle § 60 odst. 1 písm. l) zákona č. 
231/2001 Sb. ve výši 100 000,- Kč pro nedodržení povinnosti stanovené pro vysílání 
reklam, teleshoppingu a sponzorovaných pořadů, kterého se dopustil tím, že dne 1. 
listopadu 2007 v čase 20:17:56 hodin na programu Prima televize premiérově odvysílal 
označení sponzora reklamní znělky (VODAFONE, produkt Sony Ericsson, mutace 5), 
které bylo neoddělenou reklamou a udělila provozovateli FTV Prima, spol. s r. o., pokutu 
dle § 60 odst. 1 písm. l) zákona č. 231/2001 Sb. ve výši 100 000,- Kč pro nedodržení 
povinnosti stanovené pro vysílání reklam, teleshoppingu a sponzorovaných pořadů, 
kterého se dopustil tím, že dne 1. listopadu 2007 v čase 20:51:24 hodin na programu 
Prima televize premiérově odvysílal označení sponzora reklamní znělky (VODAFONE, 
produkt Sony Ericsson, mutace 6), které bylo neoddělenou reklamou a současně uložila 
v souladu s § 79 odst. 5 správního řádu a § 6 vyhlášky č. 520/2005 Sb. uhradit paušální 
částku nákladů správního řízení ve výši 1 000,- Kč  
-  vzala na vědomí rozsudek Městského soudu v Praze ze dne 11. ledna 2008, č. j. 7 Ca 
132/2007-48, kterým byla zamítnuta žaloba FTV Prima spol. s r. o. proti rozhodnutí 
Rady o uložení pokuty 50 000,- Kč za odvysílání pořadu Extra dne 29. května 2006 od 
19:15 hodin na programu Prima televize 
-  vzala na vědomí rozsudek Městského soudu v Praze ze dne 11. ledna 2008, č. j. 7 Ca 
157/2007, kterým byla zamítnuta žaloba FTV Prima spol. s r. o. proti rozhodnutí Rady o 
uložení pokuty ve výši 1 000 000,- Kč za odvysílání pořadu Vyvolení na programu Prima 
televize dne 10. října 2005 
-  podala kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu proti rozsudku Městského 
soudu v Praze ze dne 24. ledna 2007, č. j. 8 Ca 297/2007 
-  vzala na vědomí dopis Ministerstva kultury ze dne 5. února 2008, kterým se 
ministerstvo vyjadřuje k podnětu Rady k legislativním změnám, které by upravily 
hlasitost ve vysílání reklam a dodržování oznámených začátků pořadů ve vysílání  
-  vzala na vědomí sdělení České obchodní inspekce ohledně odvysíláni reklamy 
Cofidis dne 10. prosince 2007 v 18:51 hodin na programu Prima televize 
-  vzala na vědomí sdělení České obchodní inspekce ohledně odvysíláni reklamy 
Poštovní spořitelny dne 10. prosince 2007 v 18:49 hodin na programu Prima televize  
-  vzala na vědomí usnesení Policie ČR ze dne 11. prosince 2007 o odložení věci 
podezření ze spáchaní trestního činu porušování tajemství doručovaných zpráv dle § 
240 tr. zákona v mediálně zvané kauze: „kauze soudce Berky“  



-  vzala na vědomí rozsudek Městského soudu v Praze ze dne 11. ledna 2008, č. j. 7 Ca 
132/2007-48, kterým byla zamítnuta žaloba FTV Prima spol. s r. o. proti rozhodnutí 
Rady o uložení pokuty 100 000,- Kč za odvysílání pořadu VyVolení dne 13. dubna 2006 
od 21:14 hodin na programu Prima televize 
-  vzala na vědomí rozsudek Městského soudu v Praze ze dne 24. ledna 2008, č. j. 8 Ca 
361/2007, kterým byla zamítnuta žaloba FTV Prima spol. s r. o. proti rozhodnutí Rady o 
uložení pokuty ve výši 100 000,- Kč za odvysílání pořadu Vyvolení na programu Prima 
televize dne 12. dubna 2006 
-  podala kasační stížnost k Nejvyššímu správnímu soudu proti rozsudku Městského 
soudu v Praze ze dne 24. ledna 2007, č. j. 8 Ca 298/2007 
 
 

Rozdílné stanovisko Petra Pospíchala a Jiřího Šenkýřek věci 56/3 projednávané na 
4.zasedání dne 27.února 2008  (Česká televize, program ČT1; pořad Události ze dne 
14.února 2008 vysílaný v 19:15 hodin) 
 
 
Domníváme se, že prezentace záběrů z vězení v Rusku, která představovala surové bití 
vězňů, intenzivní zobrazení jejich útrap i stop po pokusech o sebevraždu mohla znamenat 
porušení povinnosti bezdůvodně nezobrazovat osoby umírající nebo vystavené těžkému 
tělesnému nebo duševnímu utrpení způsobem snižujícím lidskou důstojnost. Délka 
reportáže, několikeré záběry na osoby vystavené těžkému tělesnému utrpení a intenzita 
zásahu do lidské důstojnosti výrazně překračovaly intenzitu odůvodnitelnou potřebou 
poskytnout zpravodajské sdělení. Jsme přesvědčeni, že případné pochybnosti o tom, zda 
tyto charakteristiky reportáže ve svém souhrnu znamenaly porušení zákona nebo ne, je 
Rada povinna zkoumat ve správním řízení, v němž má k takovému zkoumání dostatek 
nástrojů. Odmítnutí zahájení řízení nemůže být považováno za posouzení této reportáže. 
 
  
Rozdílné stanovisko Petra Pospíchala a Jiřího Šenkýře k věci 56/8 projednávané na 
4.zasedání dne 27.února 2008 (Nova; pořad Televizní noviny ze dne 7.února 2008 vysílaný v 
19:30 hodin) 
 
Opakované zařazení záběrů šokujícího usmrcení dvou spoutaných mužů, byť s epizodickým 
vynecháním samotného odřezání hlavy usmrcovaného muže, a následně prezentace záběrů 
bití několika osob mnohačetnou přesilou členů nacionálních bojůvek nepochybně znamenala 
porušení povinnosti nezobrazovat osoby umírající nebo vystavené těžkému tělesnému nebo 
duševnímu utrpení způsobem snižujícím lidskou důstojnost. Takové záběry se dramaticky 
vymykají odůvodnitelné potřebě zpravodajské prezentace a výrazně překračují společensky 
přijatelnou mez zobrazování násilí ve vysílání. Odmítnutí zahájení řízení nemůže být 
považováno za posouzení této reportáže, proto hodláme zahájení řízení navrhovat opětovně. 
Pokud někteří členové Rady nevnímají takové záběry jako porušení uvedené zákonné 
povinnosti provozovatele, neměli bránit řádnému řízení v této věci a posouzení reportáže 
dostupnými právními i analytickými prostředky, svůj názor mají v takovém případě uplatnit až 
při rozhodování ve správním řízení. Nelze vyloučit, že by Rada v řádně vedeném správním 
řízení mohla tuto reportáž považovat rovněž za porušení povinnosti nezařazovat v době od 
06:00 do 22:00 hodin pořady a upoutávky, které by mohly ohrozit fyzický, psychický nebo 
mravní vývoj dětí a mladistvých. 
 
Porušování povinnosti nezařazovat pořady bezdůvodně zobrazující osoby umírají nebo 
vystavené těžkému tělesnému nebo duševnímu utrpení způsobem snižujícím 
lidskoudůstojnost náleží mezi editorské postupy posouvající společensky přijatelné a 
veřejností tolerované meze zobrazování násilí a ve svém důsledku pak znamená snížení 
citlivosti veřejnosti na násilí ve společnosti vůbec. Důsledky takového posouvání 



společensky přijatelných mezí jsou dlouhodobé a je povinností Rady využít svých výlučných 
zákonných pravomocí k tomu, aby takovému změkčování společenského vnímání násilí 
zamezovala. Této pravomoci se Rada nemůže vzdávat ani poukazem na zpravodajský a 
informační charakter takových reportáží, protože tento charakter podobných reportáží lze 
nepochybně zajistit i bez zařazování takovýchto záběrů. 
 
Rozdílné stanovisko Petra Pospíchala k věci 6 projednávané na 4.zasedání dne 26.února 
2008 (Licenční řízení k provozování zemského digitálního televizního vysílání šířeného 
prostřednictvím vysílačů v systému DVB-T – zastavení řízení) 
 
Zastavení licenčních řízení pravomocně nedokončených ke dni účinnosti novely zákona 
231/2001 je zákonným příkazem k hlasování a současně zásahem do konkrétních správních 
řízení vedených před orgánem, jehož příslušnost v této věci nemůže být zpochybněna, který 
stojí zřejmě na samé hranici přípustnosti legislativního zásahu do výkonu státní moci. Členu 
Rady jistě nepřísluší posuzovat ústavnost legislativních norem, avšak jistě nevybočuje ze 
zákonných rozhodovacích mezí, jestliže upozorní na absenci jakékoliv lhůty k vykonání 
tohoto zákonného příkazu k hlasování a na důsledky unáhleného rozhodování v této věci. 
Nedočkavé rozhodnutí učiněné v tomto případě Radou může mít zásadní důsledky pro další 
postup digitalizace v České republice. Právě uvedené zastavení obou licenčních řízení může 
být vzápětí - ač také být nemusí – provázeno rozhodováním Ústavního soudu o platnosti 
těch ustanovení příslušné novely zákona 231/2001, která se dotýkají předmětných 
pravomocně nedokončených řízení a rovněž udělení kompenzačních licencí k vysílání v 
systému DVB-T. Kdyby došlo ke zrušení ustanovení této novely vztahujících se ke 
jmenované problematice, mohlo by to znamenat – v situaci, kdy Rada unáhleně obě licenční 
řízení zastavila – znicotnění celého dosavadního průběhu výběru nových provozovatelů 
vysílání pro zemské digitální vysílání, který probíhal od listopadu roku 2004. Prvotním 
důsledkem této situace by byl vznik několikaletého prodlení v zahájení řádného digitálního 
vysílání s provozovateli, kteří by obohatili dosavadní analogovou programovou nabídku v 
zemském televizním vysílání, druhotným důsledkem by mohl být vznik nároků vůči státu ze 
strany těch subjektů, které doposud právem vysílat nejprve pravomocně oplývaly, po 
komplikovaných peripetiích soudního přezkumu tato práva průběžně ztrácely a opětovně 
nabývaly, načež je o práva vyplývající z řádného licenčního řízení provedeného v souladu se 
zákonnými kompetencemi Rady (byť s nedokončeným přezkumem) připravila novela zákona 
231/2001. Domnívám se, že by z rámce zákonného pokynu v této věci, jakkoliv dosud nebyla 
řádně zpochybněna jeho ústavnost, nikterak nevybočilo posečkání Rady s rozhodováním v 
této věci. Naopak by znamenalo udržení právní jistoty dotčených subjektů. Po případném 
udělení kompenzačních licencí by nastal pravý čas na úvahu, zda uzrála vhodná právní i 
faktická situace k takovému zastavení obou řízení. 
 
 

 
 

V Praze dne  
Václav Žák 
předseda Rady pro rozhlasové 
a televizní vysílání 
kontakt: info@rrtv. cz 
274 813 826 


